16 december 2014

SNÖ

Hej på er!

Här  regnar det till och från idag.
 Förra året såg det ut så här.
Även om jag inte älskar snö 
så önskar jag några små,små flingor.
Det blir lite ljusare 
och julkänslan infinner sig.




Får trösta mig med den här vackra buketten
 av rosor som jag fick i lördags,
 gästerna vet vilken färg
 jag gillar......




Ännu står de lika vackra.
Tack Birgitta och P-O


En tomte har flyttat in till oss.
 Våra tomtar känner sig nog lite mobbade i förrådet,
men det är det där med färgen.......
 .......gillar ju inte rött......??
Men den här tomten 
blev min man så förtjust i 
så den fick följa med hem i från MIO 
där den häckade i en hylla inför julen.



Gulligt skägg


                          
och söta knappar.
En grå tomte, inte så mycket rött.....



Ha det nu så gott i julstöket
och kanske har ni turen att det snöar hos er ?



Kram Raina

7 kommentarer:

  1. Vilket mysigt inlägg ;).....och så härligt med snön som faller på första bilden, riktig julstämning!!
    Ha det gott i julstöket du med...
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Det var en fin tomte grå, grön kan man säga. Jaa Du Raina skulle du komma in till mig, finge Du ha skygglappar, för
    här lyser det Rött i varje vrå.. Det är massor med minnen sen barnen var små, och min älskade Gubbe han Tomte lycklig.
    Det är broligt med oss människor, klart det är roligt att vi inte har samma smak alla.
    Du har det så fint och rart. kram från Hajan

    SvaraRadera
  3. Vilken julstämning med snö och allt! Nej, jag är inte heller någon vän av snö, men ett litet puderlager vore ändå härligt och lite ljusare! Såg förresten ett urvackert reportage i en trädgårdstidning från din ljuvliga trädgård! En lisa för själen så här års!

    Underbar bukett och jättesöt tomte!
    Ha det gott du också!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för att du tyckte om reportaget. De tog tid på sig till pressläggning, över tre år.
      Kram

      Radera
  4. Hejsan Raina !

    Så nu har du kommit hem igen-
    Har inte varit in förrän nu.

    Visst är det fint med lite snö, här kom det och försvann över en natt.
    Lättare att gå i snö än på glansis.

    Må så gott

    Kram Mi

    SvaraRadera